Deseti rođendan kanala FOX Crime Srbija

Razgovor povodom obeležavanja deset godina rada FOX Crime u Srbiji.
FOX Crime
Share Button

Očekuje nas “Kriminalno dobar party” u Beogradu. Fox Networks Group Srbija danas obeležava jedan značajan jubilej, deceniju postojanja TV kanala Fox Crime. Tim povodom pitali smo Marka Dacića, marketing menadžera Fox mreže za Srbiju da nam kaže nešto više, prvo o počecima i razvoju ovog kanala u okviru TV Fox-a.

Marko Dacić, FOX Srbija

Marko Dacić, FOX Srbija

Kako je sve počelo?

Kanal FOX CRIME predstavljen je publici u regionu 2006. godine, samo godinu dana nakon što je kanal koncipiran i lansiran u Italiji. Od prvog dana FOX Crime je baziran na “feel-goodcrime” žanru, pričajući priče koje izazivaju pozitivne emocije, bilo da se radi o rešavanju misterija, gonjenju zločinaca koji zaslužuju kaznu ili trijumfu pravde u sudnici. Sve do danas sadržaj kanala je fokusiran na pažljivo odabranu kombinaciju kriminalističkih serija (uglavnom iz produkcije velikih studija kao što su TCF, Paramount, Universalili Disney) i dokumentaraca, baziranih na istinitim pričama i realnim sudbinama. Serije koje smo tokom godina gledali na FOX Crime kanalu često su postajale klasici kriminalističkog žanra. Neke od njih su Inspektor Kolombo, Red i zakon, Smrt u raju, NCIS, CSI, Elementarno, Bez traga, Zločinački umovi i Dekster. Poslednja dva naslova su najuspešniji u deceniju dugoj istoriji kanala.

Imamo nekoliko zanimljivih premijera upravo ove jeseni, a najviše pažnje privukla je serija sa svetskom zvezdom Dženifer Lopez, “Nijanse plave” (Shades of blue). Džej Lo igra Harli Santos, njujoršku detektivku i samohranu majku koja se udružuje sa zatvorenom grupom korumpiranih policajaca, predvođenih zagonetnim poručnikom Metom Voznijakom. Kada su bile svetska i naše premijere, i koje su reakcije? Čini se da je ovo jedna od najgledanijih serija?

Seriju „Nijanse plave“ počeli smo da prikazujemo devet meseci nakon premijere u SAD. Reakcije su zaista sjajne i gledanost je opravdala očekivanja. Nije toliko čest slučaj da u kriminalističkim serijama gledamo zvezde ranga Dženifer Lopez. Ova uloga se prilično razlikuje od njenih ranijih radova, ali mislim da svakako doprinosi tome da kanal dobije i neku novu publiku.

Nijanse plave

Shades of Blue

Nedavno ste imali jedno neobično snimanje gde su naše poznate dame Dragana Mićalović, Ana Bebić, Danijela Buzurović, Marija Savić Srećković i Bojana Ordinačev na različtim lokacijama dočarale lik detektivke koju glumi Dženifer Lopez, a fotografije su objavljene u jednom magazinu. Postoji li neka anegdota sa snimanja i kako su se dame osećale u “scenama” opasne policajke?

Ova modna priča koju smo snimali u saradnji s magazinom Story bila je inspirisana pomenutom serijom „Nijanse plave“ i likom detektivke Santos, koju tumači Dženifer Lopez. Buduću da je njen modni stil u seriji vrlo zanimljiv, želeli smo da se malo poigramo i pružimo priliku poznatim damama iz Srbije da se oprobaju u ulogama policajki. Interesantno je da su snimanja rađena na autentičnim lokacijama i uz saradnju policije. Verovatno Danijela neće skoro zaboraviti svoj boravak u zatvoru (smeh).

Šta nam je još u okviru obeležavanja deset godina postojanja pripremila produkcija FOX Crime-a?

FOX Crime je bez sumnje prvi izbor za one koji vole sofisticirane, kompleksne i intelektualne krimi sadržaje. Većina naše publike ima između 35 i 49 godina, a gleda nas više žena nego muškaraca. Kanal će nastaviti da donosi gledaocima ne samo izuzetno kvalitetan i bogat sadržaj, već sve to uglavnom predstavlja prvi na lokalnom tržištu. FOX Crime je na primer prvi prikazao seriju Kasl, koja važi za jednu od najgledanijih u žanru. Nastavićemo da donosimo gledaocima nove naslove koji će, nadamo se, vremenom postati klasici.

U okviru FOX mreže su i kanali FOX, FOX Life, FOX Crime ali i 24 kitchen i National  Geographic. Možete li ukratko objasniti odnos ovih kanala u sklopu Fox mreže?

Tako je, FOX Networks Group u celom regionu distribuira pomenute kanale. Ovako bogat portfolio zahteva mnogo rada, ali nas i stavlja u odličnu poziciju na tržištu, pošto je malo kompanija koje mogu da ponude sličan kvalitet i raznolikost. Partnerstvo naše matične kompanije sa Društvom National Geographic je prošle godine prošireno osnivanjem zajedničke kompanije National Geographic Partners, koja brine o svim medijima, tako da nas od ovog brenda očekuje mnogo prijatnih iznenađenja u narednom periodu.

Vrlo često ljudi ističu da bekstvo od svakodnevice i dnevnih tema nađu upravo birajuće vrlo hvaljene emisije na National  Geographic kanalu. Imali ste u prošloj sezoni vrlo primećenu premijeru „Nazvao me je Malala” (He named me Malala). Koje su još po vama najpraćenije teme sa ovog kanala?

National Geographic se po definiciji bavi najrazličitijim aspektima stvarnosti i čini mi se da je upravo to ono što privlači gledaoce. Najzvučniji naslovi ove godine bili su Kosmos, Velika otkrića i Priča o Bogu – serije koje po kvalitetu i zvučnosti imena uključenih u produkciju mogu da se mere s holivudskim blokbasterima. Strategija kanala sve više ide u tom pravcu i sledi misiju Društva National Geographic, da inspiriše ljude da proširuju svoje znanje i brinu o planeti.

Sada smo bili u prilici da pogledamo i dokumentarac “Pre poplave” (Before The Flood), koji nas je naterao na razmišljanje. Ima čak i komentara da je ovaj film  zapravo snimljen da bi uticao na izbore u SAD. Akteri dokumentarca priznali su, svakako, da žele da utiču na izbor Vlada u svim zemljama, da se biraju predsednici koji će se aktivno postaviti prema klimatskim promenama. U samoj epizodi koju nam je oskarovac Leonardo Di Kaprio predstavio to je zaista pitanje savesti čoveka i njegovog opstanka, a reakcije na društvenim mrežama posle emitovanja bile su snažne.

Sve je vrlo transparentno… Hteli mi to da priznamo ili ne, pitanje našeg odnosa prema klimatskim promenama je političko i odluke koje se donose danas imaće dalekosežne posledice na generacije iza nas. To znači da i odluke koje mi danas donosimo imaju i te kako uticaj na budućnost. Klimatske promene i njihove posledice su tema koja mora da počne da odzvanja u javnosti i National Geographic želi da odigra aktivnu ulogu u tome.

Ovo je emitovano i na TV N1. Oni su podržali informisanost na temu  globalnog zagrevanja. Kakvu saradnju imate sa njima?

National Geographic je zbog izuzetne važnosti teme odlučio da s ovim naslovom pomeri granice i pozvali smo medijske partnere da nam se pridruže u našim naporima. Zahvalni smo TV N1 što su prihvatili poziv i pomogli da film pogleda što veći broj ljudi. Pored televizije, film je bio dostupan i na svim partnerskim VOD platformama, kao i na svim National Geographic internet portalima i društvenim profilima. “Pre poplave”  je dosegao gledanost od preko 30 miliona jedinstvenih pregleda širom sveta, putem linearnih, digitalnih i društvenih platformi, što ga čini najgledanijim filmom kompanije National Geographic ikada objavljenim.

The Walking Dead

The Walking Dead

Koje su još po vama najzanimljivije teme u serijama za našu publiku u Srbiji? Imamo raspon od vrlo ekstremnih ali popularnih serija poput “Okružen mrtvima” (The Walking Dead) do komedija, psiholoških drama, porodičnih ili mladalačkih, ljubavnih priča?

O ukusima se ne raspravlja, zar ne? (smeh). FOX Networks Group se trudi da publici ponudi najbolji mogući miks, koji će svakome omogućiti da pronađe nešto što odgovara njegovom senzibilitetu. Imamo privilegiju da u okviru internacionalne strategije FOX kanala gledaocima u Srbiji predstavljamo najveće svetske hitove, svega nekoliko sati nakon premijere u SAD i to je nešto po čemu smo jedinstveni i prepoznatljivi. Publika dobro reaguje na različite stvari – jako dobro su se pokazale serije kao što su Bouns, Kasl ili Kriminalci u odelima, a sjajno prolaze i stariji naslovi kao na primer Simpsonovi ili Seks i grad…

Imate li  neka istraživanja da li naša publika prati svetske trendove gledanosti, na primer nov serijal  “Dosije X” (X Files) vratio je u domove iščekivanja, ljudi su iz večeri u veče pratili epizode i komentarisali. Hoćemo li gledati još epizoda ove kultne serije?

Dosije X je definitivno opravdao očekivanja studija i gledanost u Srbiji, kao i u svetu bila je izuzetno dobra. Nemamo potvrdu da li ćemo gledati Moldera i Skali u novim avanturama, ali ne bih se iznenadio da odluka bude upravo takva. Ovo je ipak ogroman projekat u kojem stvari zavise od mnogo ljudi i mnogo faktora, tako da nije zahvalno davati prognoze. Dobra vest za publiku koja prati serije već neko vreme je da ćemo sledeće godine uživati u novim epizodama nekada planetarno popularne serije “Bekstvo iz zatvora”.

U jednom malom ispitivanju na društvenoj mreži ljudi su nam istakli da su im zapažene emisije Anthony Bourdain-a, Jamie Oliver-a, „Poigravanje s mozgom“, „Nova devojka“, a takođe  i nova serija “To smo mi“. Kada smo ih upitali za kanale nekako najviše su reagovali oni koji prate National Geographic, Fox Crime i 24 kitchen.

Pomalo neobično, ali rekao bih da je zajednički imenilac kvalitet… „To smo mi“ je zaista odlična drama koja već duže vremena dobija veoma pozitivne kritike. Entoni Bordejn je, s druge strane, neponovljiv u svojem pristupu kulinarstvu i životu. Sa njim se lako identifikovati, zaista.

Šta nam Fox mreža najavljuje novo za zimske dane i početak naredne godine?

Već je počela vrlo zanimljiva serija „Čens“ u kojoj glavnu ulogu igra Hju Lori (Dr. Haus), na koji bi trebalo obratiti pažnju, a za koji dan na National Geographic kanalu počinje „Mars“ – nešto što ne želite da propustite. U januaru nas očekuju nove sezone serija „Kraljice vriska“  i „Uvod u anatomiju“, a za februar spremamo nešto posebno – seriju „Legion“, koja se snima prema Marvelom strip junaku. Tokom proleća gledaćemo pomenutu seriju „Bekstvo iz zatvora“, nastavak serije „Izgnanik“, novu sezonu nagrađivane serije „Američka krimi priča“ i još mnogo toga.


Trejler za hit seriju “Nijanse plave”
Kategorije
Razgovori

Olivera Ristić, rođena i živi u Beogradu. U srednjoj školi se obrazovala za žurnalistiku i jedno vreme radila kao novinar. Potom studirala na Filološkom fakultetu srpsku književnost i jezik sa opštom književnošću, upuštajući se u rad u kulturi, marketingu. Trenutno radi kao analitičar medijskih objava. Autor je zbirke poezije „Snovi i beleške“ , brojnih kratkih priča objavljivanih u književnoj periodici. Autor je bloga Slučajni bloger.

Povezani tekstovi

  • Povodom obeležavanja dve godine postojanja manifestacije Belgrade Art Show razgovaramo sa osnivačem i organizatorom. Pavle Knežević nam najavljuje umetničku proslavu 7. decembra u Beogradu. Možete li da nam za...
  • „Čovek koji ne čita dobre knjige nema nikakve prednosti nad čovekom koji ih uopšte ne zna čitati,” reči su Marka Tvena. Pravo je pitanje Šta se čita i zašto?...
  • Istina o kreditima indeksiranim u CHF O stambenim kreditima indeksiranim u švajcarskim francima govori se već dugo, ali u javnosti o tome kruže različite informacije. Tragajući za odgovorima na...
  • Izdajem knjige u koje verujem, koje bih i sama kupila i čitala.   Nedavno se završila najveća manifestacija knjige u Beogradu, pa prvo da Vas pitamo kakvi su Vaši...